DEMONSTRASI BANTAH JUDI BOLA !!!!!!!!!!!

Khas Untuk Seorang Pejuang

Rabu, 26 Ogos 2009

KENYATAAN MEDIA PAS KAWASAN TAWAU BERHUBUNG DENGAN ISU ELEKTRIK


1. PAS Kawasan Tawau sangat prihatin dan simpati dengan nasib rakyat seluruh Tawau yang terpaksa meneruskan penghidupan harian mereka dalam keadaan terus-menerus setiap hari menerima gangguan bekalan elektrik.

2. PAS Kawasan Tawau juga melahirkan rasa bimbang dengan gangguan bekalan elekterik ini akan menggagalkan malahan mencacatkan ibadat puasa dan lain-lain ibadat umat yang sangat diharap dan di sanjungi dan di tunggu-tunggu oleh umat Islam dan hanya boleh dilakukan dalam bulan Ramadan sahaja.

3. PAS Kawasan Tawau menuntut supaya kerajaan mengkaji dan seterusnya membayar ganti rugi terhadap kerosakan akibat dari bekalan elektrik yang tidak menentu ini dan kerajaan perlu memberi pampasan kepada seluruh rakyat Tawau ekoran ketidakselesaan dan gangguan mental serta tekanan yang dihadapi berikutan dengan gangguan bekalan elekterik ini.

4. PAS Kawasan Tawau juga menuntut supaya kerajaan merombak pengurusan SESB dan Lembaga Elektrik Sabah dan mengkaji semula semua kontrak SESB dengan pembekal-pembekal tenaga bebas. Dalam hal ini kami mencadangkan supaya kerajaan melantik satu perunding pengurusan bagi mengkaji dan membuat cadangan supaya satu sistem urus tadbir yang sistemetik dan telus dapat dibuat untuk SESB.



En .Mohamad Husain
Yang Dipertua
PAS Kawasan Tawau

Tiada ulasan:

Catat Ulasan