DEMONSTRASI BANTAH JUDI BOLA !!!!!!!!!!!

Khas Untuk Seorang Pejuang

Rabu, 7 April 2010

Mesyuarat Agung Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau Kali ke-20 (DPPKT)

** 04 April 2010 bersamaan dengan 19 Rabiul Akhir 2010 merupakan tarikh yang dipilih oleh semua Ajk & Exco Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau untuk mengadakan Mesyuarat Agung bagi pihak Dewan Pemuda PAS Tawau. Setiausaha PAS Kawasan Tawau, En.Muhammad Nasir Ali menghantar surat arahan kepada semua Dewan-dewan agar Mesyuarat Agung dilaksanakan secepat mungkin. Isi kandungan surat Notis Mesyuarat Agung PAS Kawasan Tawau yang dihantar oleh Setiausaha , bahawa PAS Kawasan Tawau akan ber-Mesyuarat pada Tarikh : 18 April 2010, Bertempat di Hotel De Choice Tawau.

** Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau & juga Dewan Muslimat PAS Kawasan Tawau telah ber-Mesyuarat pada tarikh yang sama iaitu : 04 April / 19 Rabiul Akhir (Ahad). Tempat yang berbeza dimana DPPKT ber-Mesyuarat di Markaz Tarbiah PAS Jln Kuhara & DMPKT ber-Mesyuarat di Dewan Bestari, Samsari Consultancy.

** Mesyuarat Agung Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau telah dirasmikan oleh Yang diPertua PAS Kawasan Tawau, Tuan Mohamad Bin Husain.

** Mesyuarat yang bermula seawal jam 8.00 pagi telah dimulakan dengan alunan Gema Wahyu oleh Ust. Rusli Hasani seterusnya ucapan Perasmian dan diikuti dengan ucapan alu-aluan oleh Pengarah Panitia , En.Darwisy Dahlan yang juga merupakan Setiausaha Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau.

**Setelah itu, disusuli dengan Ucapan Dasar Tahunan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Tawau, Ustaz Muhammad Nazri Mokhtar dengan ucapan yang penuh semangat.

** Ucapan Dasar beliau pada tahun ini lebih memfokuskan beberapa perkara ataupun aspek yang perlu diambil tindakan oleh setiap Ajk Pemuda untuk merealisasikan tema pemuda iaitu "MELANGKAH GAGAH"..Antara aspek utama iaitu:
a) Menggerakkan Cawangan
-Menjadikan Pemuda PAS tumpuan pemuda ke cawangan masing-masing melalui program tarbiah,sukan.
b) Kebajikan
-Kelab PAS Prihatin memberi bantuan kepada masyarakat yang meliputi bahan makanan, keperluan asas dan pendidikan
c) Tarbiah
-Usrah, Tamrin,Tarbiah Ruhiyyah secara Peribadi,Penambahan ilmu serta pengkaderan Ahli-ahli baru.
d) Politik
-Meyebarkan pengaruh dan peranan PAS, Menjuarai isu-isu masalah masyarakat,menyebarkan dakwah dan penerangan berkenaan perjuangan islam.

Sidang Pemerhati yang hadir pada hari tersebut

Medan Pebahasan

*** Ketua Pemuda PAS Kawasan Tawau menaruh harapan kepada semua ahli Pemuda agar menyiapkan diri untuk terus istiqamah dalam perjuangan ini. Terlalu banyak kerja islam yang perlu diselesaikan berbanding dengan jumlah kita yang sedikit ini. Tingkatkan semangat pengorbanan, banyakkan bersabar dalam menghadapi ujian dan dugaan. Tingkatan kefahaman dan penghayatan terhadap rukun-rukun baiah yang menjadi pegangan kita sebagai ahli jemaah islam..


===Firman Allah S.W.T : Dan janganlah kamu merasa lemah ( dalam perjuangan mempertahankan dan menegakkan islam, dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang menimpa kamu, padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi mush dengan mencapai kemenangan)jika kamu orang-orang yang beriman....


CREATED BY : Cintakan Syahid





Tiada ulasan:

Catat Ulasan